Piet Jan den Dikken kandidaat-wethouder namens ChristenUnie West Betuwe

Piet_Jan-den_Dikken.jpgvrijdag 05 januari 2024 12:04

De fractie van de ChristenUnie in West Betuwe draagt Piet Jan den Dikken voor als kandidaat-wethouder. Als de gemeenteraad van West Betuwe instemt met de voordracht, wordt Piet Jan in de gemeenteraadsvergadering van 26 maart beëdigd. De vacature is ontstaan doordat wethouder Govert van Bezooijen recent zijn pensionering aankondigde.

"Een grote eer! In mijn werk ben ik gewend om wethouders te adviseren en hun besluiten voor te bereiden, nu stap ik over naar de andere kant van de tafel’’, reageert Piet Jan den Dikken enthousiast op zijn voordracht. ‘’Als wethouder heb je dagelijks uitdagingen die om oplossingen vragen, waarbij je iedere keer het belang van burgers voor ogen moet houden. Dus je moet continu goed kijken of het gemaakte beleid in de praktijk echt werkt. Dan hebben inwoners en ondernemers er pas wat aan. Die uitdagingen ga ik graag aan. Net als Govert van Bezooijen ga ik me richten op de gemeentelijke financiën, het onderwijs en de gemeentelijke dienstverlening in West Betuwe. Govert heeft heel veel moois bereikt, dus de zaken staan er goed voor. Dat maakt het des te mooier om de komende tijd vervolgstappen te zetten."

Piet Jan den Dikken is 52 jaar, getrouwd met Marja en vader van twee dochters. Het gezin woont sinds zes jaar in Tricht, daarvoor lange tijd in Meteren. Na zijn studie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen is Piet Jan ruim 25 jaar als adviseur en projectleider werkzaam geweest bij verschillende gemeenten op het thema Economische Zaken. Eerst bij de gemeente Zutphen, daarna lange tijd bij de gemeente Den Bosch en sinds ruim een jaar bij de gemeente Utrecht. Hij stelde daar onder meer een economische agenda voor de stad Utrecht op.

Piet Jan is sinds twee jaar burgerraadslid voor de ChristenUnie en was bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen lokaal campagneleider voor de ChristenUnie in West Betuwe.
“Piet Jan is al lange tijd betrokken bij de ChristenUnie, en is geen onbekende in West Betuwe. Zo was hij in 2010 één van de initiatiefnemers om in Geldermalsen met een eigen lijst uit te komen - het jaar dat onze partij net 3 stemmen te kort kwam voor een zetel. Zijn werkervaring maakt dat hij ook inhoudelijk heel goed weet wat de baan inhoudt,” zegt bestuursvoorzitter Henk van der Kruijt.

Anne van Rossum, fractievoorzitter ChristenUnie West Betuwe vervolgt: "Piet Jan zit vol energie en krijgt dingen voor elkaar. Hij heeft zeer ruime ervaring met het werk in gemeentehuizen en kent van dichtbij het werk van wethouders. Hij heeft in West Betuwe laten zien dat hij vernieuwende ideeën toepast waar we veel aan hebben. Piet Jan was onze voorkeurskandidaat. We zijn er als fractie dan ook heel blij mee dat hij ja heeft gezegd op onze vraag. Hij heeft de kwaliteiten om onze plannen voor West Betuwe verder in praktijk te brengen. Ik heb Piet Jan leren kennen als een warm en kundig persoon.”

Zowel het bestuur als de fractie van ChristenUnie West Betuwe hebben er het volste vertrouwen in dat Piet Jan den Dikken een goede wethouder in dit College zal zijn.